dimecres, 2 de març del 2011

Els tres regals de la gardènia

És ver, és la nena mimada de la casa. Cada matí ruixo les fulles delicades amb un plugim d'aigua fresca perquè no s'enyori de les terres tropicals. És el meu major orgull: ja diu la cançó que la gardènia és tan capriciosa i vulnerable com l'amor, i un sol dia de descurança li pot ser fatal, però ella viu ufana i graciosa des que va arribar al jardí. Ara viu refugiada a casa, ben a prop de la finestra però prou lluny del radiador, mentre espera que, fora, es dilueixi l'hivern. I ella, aviciada per tantes atencions, avui ja m'ha ofert tres flors de primavera. Els pètals encara no han acabat de badar-se, i ja regalen el més preuat dels perfums. Ara ja n'estic segura: és un amor correspost.

4 comentaris:

Joan Calsapeu ha dit...

Les plantes són, de tots els éssers vius, els qui més bé saben dir "gràcies".

Sandra Buxaderas Sans ha dit...

Sí! Les que se'ns resisteixen no ho fan per rebequeria, com de vegades ens entestem a sospitar (confesso que de vegades m'enrabio amb les plantes que se m'han suïcidat), sinó perquè no les hem sabut escoltar prou, o més simplement, perquè mai ens hem molestat a preguntar a algú de més expert o a trobar-ne el "manual bàsic d'instruccions"a internet !

Luis Soravilla ha dit...

Doncs avui, a Barcelona, ja he vist flors d'ametller i llimones suggerents en un petit i amagat jardí. Sembla que aquestes coses no hagin de passar a la ciutat, oi? Però ens enganyem.

Sandra Buxaderas Sans ha dit...

Eiei! Jo també tinc flors d'ametller i llimones en ple carrer transitat de Roma! A la terrassa el petit ametller va florir fa 20 dies i de fet ara ja comença a quedar desplomat pel vent i la pluja, en espera dels primers rebrots de fulles. I de llimones, també en els minillimoners, en tinc tot l'any: no gaire més de mitja dotzena en total, però fa bonic i quan les menjo em semblen exquisides. En un petit espai de terrassa avui dia es poden fer meravelles i tenir una mica de Natura a casa!

Al Parc de Villa Pamphilj també ha arribat la primavera: avui he sortit de casa per primer cop en setmanes i he vist la gespa tota nevada de flors d'ametller i minúscules flors blanques -com margarites però petitones-.